1
Legia Warszawa
13pkt
2
King Szczecin
13pkt
3
AMW Arka Gdynia
12pkt
4
Energa Trefl Sopot
12pkt
5
Górnik Zamek Książ Wałbrzych
11pkt
6
WKS Śląsk Wrocław
11pkt
7
Energa Czarni Słupsk
11pkt
8
Anwil Włocławek
11pkt
9
Zastal Zielona Góra
10pkt
10
Dziki Warszawa
10pkt
11
MKS Dąbrowa Górnicza
10pkt
12
Arriva Lotto Twarde Pierniki Toruń
9pkt
13
PGE Start Lublin
9pkt
14
Tasomix Rosiek Stal Ostrów Wielkopolski
9pkt
15
Tauron GTK Gliwice
9pkt
16
Miasto Szkła Krosno
8pkt

“Badaj swoje piłki!” - Różowy Tydzień w OBL

“Badaj swoje piłki!” - Różowy Tydzień w OBL
Przeczytasz w 2 minuty

Październik to miesiąc świadomości raka piersi, nazywany także “różowym miesiącem”. W ORLEN Basket Lidze rusza właśnie akcja “Badaj swoje piłki!”, której poświęcona zostanie trzecia kolejka rozgrywek.

O co chodzi w akcji “Badaj swoje piłki”?

Kampania komunikacyjna “Badaj swoje piłki” ma na celu promocję profilaktykę raka piersi, w tym regularne badania i samobadania piersi. 

W Polsce diagnozuje się rocznie około 20 000 przypadków raka piersi. Promocja profilaktyki raka piersi odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu liczby późno wykrywanych przypadków tej choroby i zwiększaniu szans na skuteczne leczenie. Problem dotyczy nie tylko kobiet, bo w Polsce co roku około 150 mężczyzn dostaje tę diagnozę. Geny odpowiadają tylko za niewielką część zachorowań. Około 90% przypadków raka piersi wiąże się z innymi czynnikami. Kluczowe znaczenie ma styl życia - zdrowa dieta, aktywność fizyczna i utrzymanie prawidłowej masy ciała.

W przygotowanie materiałów do social mediów zaangażowały się wszystkie kluby ORLEN Basket Ligi, znane kobiety z mediów i Instagrama oraz partner merytoryczny akcji Fundacja Onkologiczna Rakiety. Przygotowane zostały filmy zachęcające kobiety do badania piersi z hasłem akcji “Badaj swoje piłki”. W komunikacji w social mediach używane będzie różowy symbol - wstążką z piłką.

Różowy Tydzień w OBL 

W czasie meczów 3. kolejki ORLEN Basket Ligi (od 10 do 15 października) w halach będą rozstawione stoiska profilaktyczne dot. samobadania piersi. Stanowiska są przeznaczone nie tylko dla kobiet, ale również dla mężczyzn pod kątem rozpoznawania objawów raka u ich partnerek. Pierwsze 40 kobiet, które skorzystają ze stanowiska profilaktycznego otrzyma gadżety tj. różową koszulkę “Badaj swoje piłki”, wyprodukowaną przez partnera akcji markę 4F lub figowy balsam do ciała, dostarczony przez partnera akcji firmę MOKOSH Cosmetics. 

Dodatkowo każdy, kto skorzysta ze stoiska będzie miał szansę na zdobycie różowej piłki akcji. Sędziowie podczas tych meczów będą nosić różowe koszulki.

Licytacje piłek i koszulek na rzecz Fundacji Onkologicznej Rakiety

W dniach 10-15 października prowadzona będzie licytacja internetowa różowych piłek oraz koszulek akcji (zapewnionych przez markę 4F) na rzecz Fundacji Onkologicznej Rakiety (Allegro Charytatywni). Licytacja potrwa do 15 października do godz. 23.59. Do każdego wylicytowanego przedmiotu dołączony zostanie kosmetyk od partnera akcji MOKOSH Cosmetics.

Partnerami kampanii “Badaj swoje piłki” są: Fundacja Onkologiczna Rakiety, 4F oraz MOKOSH Cosmetics

 

4f - pzkosz

Najnowsze aktualności

Najnowsze multimedia

63 zdjęć17.11.2025

AMW Arka Gdynia - Górnik Zamek Książ Wałbrzych

Zobacz także
Zapisz się do newslettera

Przed każdą kolejką ORLEN Basket Ligi wysyłamy do kibiców i dziennikarzy newsletter, który zawiera ważne informacje o nadchodzących wydarzeniach oraz linki do najciekawszych wiadomości.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Dziękujemy za zapisanie się na nasz newsletter ORLEN Basket Ligi! Teraz będziesz na bieżąco z najważniejszymi informacjami o nadchodzących wydarzeniach i najciekawszymi wiadomościami. Cieszymy się, że jesteś z nami!

Śledź nas w mediach społecznościowych