Ruszają transmisje meczów OBL na YouTube! PLK wybrała producenta sygnału

Wraz ze startem rozgrywek, rusza projekt transmisji meczów ORLEN Basket Ligi na YouTube. Oprócz 4 meczów transmitowanych w Telewizji Polsat, w każdej kolejce OBL kibice będą mogli obejrzeć pozostałe 4 transmisje, za darmo, na YouTube. Na potrzeby tego projektu Polska Liga Koszykówki wybrała producenta sygnału, którego zadaniem będzie produkcja minimum 100 transmisji internetowych w każdym sezonie. Najlepszą okazała się oferta właściciela marki transmisjelive - firmy Media Mine Sp. z o.o. z Warszawy, wieloletniego partnera PLK.
transmisjelive od 2009 roku zajmuje się produkcją telewizyjną i streamingiem. Dla PZPN produkuje m. in. mecze Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i ORLEN Ekstraligi transmitowane na kanałach Telewizji Polskiej. Oprócz transmisji sportowych, jest także producentem wydarzeń muzycznych, jak Open’er Festival czy festiwal Chopin i Jego Europa, a dla sponsora PLK, Grupy ORLEN, transmituje różne wydarzenia korporacyjne. Firma zapewnia największe w Polsce zaplecze do produkcji transmisji internetowych. Dysponuje trzema wozami transmisyjnymi HD i 4K UHD i czterema reżyserkami w nowoczesnej technologii remote production. W 2024 roku wyprodukowała 1466 transmisji. Do Media Mine Sp z o.o. należy również platforma Emocje.TV, na której kibice nadal będą mogli oglądać mecze ORLEN Basket Ligi Kobiet i Bank Pekao 1. Ligi Mężczyzn.
- W ramach nowego projektu z PLK, wchodzimy na ten sam poziom, na którym znajdują się nasze produkcje sportowe dla PZPN czy innych partnerów. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę rozpoczętą jeszcze w 2013 roku współpracę, wdrażając w polskiej koszykówce nowoczesne rozwiązania i standardy transmisji. Te minimum 100 meczów, które kibice będą mogli obejrzeć na YouTube, będzie produkowane w formule remote production, czyli zdalnie z naszego centrum produkcyjnego w Warszawie. Szykujemy realizację na trzy kamery, w standardzie 1080p50, z atrakcyjną oprawą graficzną, powtórkami i udźwiękowieniem. Zdajemy sobie sprawę z realiów, ale też wiemy na czym zależy kibicom koszykówki. Celujemy w dostarczenie atrakcyjnej, jakościowej transmisji, z zamiarem rozbudowy tej współpracy o produkcje wozowe, na większą ilość kamer, chcąc zaproponować rozwiązania, które stosowaliśmy np. w naszych produkcjach EuroCup w zeszłym sezonie - mówi Artur Kuszel, producent TV, prezes Media Mine Sp. z o.o.
- Polska Liga Koszykówki stawia na rozwój i promocję naszych rozgrywek. Pracowaliśmy wiele miesięcy, wspólnie z klubami, partnerami i Radą Nadzorczą, żeby móc wdrożyć taki ambitny projekt i wyjść z naszymi transmisjami na YouTube, na otwartą platformę. Chcieliśmy również doprowadzić do sytuacji, w której nasze mecze są pokazywane w wyższym standardzie, na większą liczbę kamer. Wybór doświadczonego producenta zapewnia nam ten standard, ale też pozwala nam zachować kontrolę nad sposobem realizacji naszych rozgrywek. Wspólnie z transmisjelive chcemy wdrażać kolejne ciekawe rozwiązania i profesjonalizować produkcję transmisji. Nie zmienia się jedna, najważniejsza rzecz - wszystkie mecze ORLEN Basket Ligi kibice obejrzą na żywo, wyciągając telefon z kieszeni, włączając telewizor lub uruchamiając laptopa. Równolegle wszystkie spotkania będą dostępne także na Polsat Sport Extra 4 - mówi Łukasz Koszarek, Prezes PLK S.A.