Dzięki za dobry basket!

Z okazji zbliżającego się Eurobasketu 2025, Polski Związek Koszykówki wraz ze Sponsorem Strategicznym, firmą ORLEN przygotowali specjalny spot „Dzięki za dobry basket”. Wideo promuje koszykówkę jako sport powszechny, który rozwija pasję i buduje więzi społeczne. Narratorem i autorem tekstu jest O.S.T.R., artysta od lat związany z basketem.
- Ten film to hołd dla wszystkich, którzy kochają koszykówkę. Zbliżający się Eurobasket 2025 jest ogromną szansą, by zainteresować tą wspaniałą dyscypliną kolejne osoby, dlatego pokazujemy piękno i wielowymiarowość tego sportu - mówi Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.
Premiera filmu zbiega się z inauguracją Eurobasketu 2025, który już za kilka dni rozpocznie się w Polsce, na Cyprze, w Finlandii i na Łotwie. Emocjonalny spot pokazuje wielowymiarowy charakter tej dyscypliny - od dziecięcych zabaw gumową piłką, przez koleżeńskie gry, aż po profesjonalne rozgrywki, podkreślając rolę basketu w budowaniu relacji poprzez sport. Pokazuje również, że koszykówka jest dostępna dla każdego i może być częścią codziennej aktywności fizycznej.
- Zależy nam, żeby w tym projekcie pokazać autentyczną energię tej dyscypliny. To produkcja utrzymana w aktualnych trendach, która pozwala dotrzeć do młodych ludzi i zainspirować ich do gry w koszykówkę - podkreśla Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlen.
“Ślady na spalonym asfalcie, ludzie na całe życie i marzenia, których nie da się zgasić” - kamera prowadzi widza przez różne miejsca związane z basketem w Polsce: osiedlowe boiska, szkolne sale i nowoczesne hale. W filmie występują zarówno dzieci i amatorzy, jak i zawodnicy oraz koszykarze na wózkach W projekt zaangażowany został O.S.T.R., jeden z najpopularniejszych polskich raperów, który skomponował muzykę, przygotował tekst narracji i użyczył głosu w spocie.
Akcja #dziekizadobrybasket
Spot „Dzięki za dobry basket” będzie promowany zarówno w mediach społecznościowych, jak i na nośnikach zewnętrznych. Równolegle PZKosz i ORLEN uruchamiają akcję #dziekizadobrybasket, zachęcając kibiców do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami związanymi z koszykówką. W ramach kampanii do współpracy zostaną zaproszeni również internetowi twórcy i przedstawiciele innych sportowych dyscyplin, wzmacniając zasięg i angażując różne grupy odbiorców.
Reżyserem filmu jest Michał Sierakowski. Za produkcję kreatywną odpowiada Karolina Podhorodecka, a oprawę artystyczną skoordynował Filip Połoska.