Różowy Tydzień w liczbach

Różowy Tydzień w ORLEN Basket Lidze, czyli kampania komunikacyjna “Badaj swoje piłki” za nami! Podczas 3. kolejki rozgrywek w powiązaniu z koszykówką promowana była profilaktyka raka piersi, w tym regularne badania i samobadania piersi. Pora na podsumowanie akcji w liczbach.
W Polsce diagnozuje się rocznie około 20 000 przypadków raka piersi. Promocja profilaktyki raka piersi odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu liczby późno wykrywanych przypadków tej choroby i zwiększaniu szans na skuteczne leczenie. Problem dotyczy nie tylko kobiet, bo w Polsce co roku około 150 mężczyzn dostaje tę diagnozę. Geny odpowiadają tylko za niewielką część zachorowań. Około 90% przypadków raka piersi wiąże się z innymi czynnikami. Kluczowe znaczenie ma styl życia - zdrowa dieta, aktywność fizyczna i utrzymanie prawidłowej masy ciała.
Celem kampanii było więc dotarcie z przekazem do kibiców w halach, w internecie i do szerszej opinii publicznej. Angażowano różne grupy wiekowe - młodzież głównie przez treści dodawane w social mediach, dorośli chętnie brali udział w warsztatach i akcjach w halach.
Różowy Tydzień w liczbach:
2 200 000 wyświetleń postów w social mediach
900 000 zł ekwiwalentu reklamowego (AVE)
2200 osób przeszkolonych
150 postów i relacji w social mediach - zarówno na profilach ligowych, jak i klubowych, a także Fundacji Onkologicznej Rakiety
10 specjalnych rolek profilaktycznych opublikowanych w social mediach ORLEN Basket Ligi
8 transmisji telewizyjnych w wyjątkowej różowej oprawie graficznej
7 stoisk profilaktycznych podczas meczów 3. kolejki ORLEN Basket Ligi
6 kobiet spoza sportu pomagało w przygotowaniu materiałów profilaktycznych i udostępniało materiały w swoich social mediach. Były to: Masza Wągrocka (aktorka), Paulina Andrzejewska-Damięcka (tancerka), Novika (wokalistka), Dominika Żak (strateg marketingu w social mediach), Kinga Tymoszuk oraz Alina Korytkowska.
2 zespoły cheerleaderek tańczyły podczas meczów w koszulkach akcji










































