1
PGE Start Lublin
0pkt
2
Tasomix Rosiek Stal Ostrów Wielkopolski
0pkt
3
Legia Warszawa
0pkt
4
King Szczecin
0pkt
5
Górnik Zamek Książ Wałbrzych
0pkt
6
Energa Czarni Słupsk
0pkt
7
Dziki Warszawa
0pkt
8
Arriva Polski Cukier Toruń
0pkt
9
Anwil Włocławek
0pkt
10
AMW Arka Gdynia
0pkt
11
MKS Dąbrowa Górnicza
0pkt
12
Miasto Szkła Krosno
0pkt
13
Tauron GTK Gliwice
0pkt
14
Trefl Sopot
0pkt
15
WKS Śląsk Wrocław
0pkt
16
Zastal Zielona Góra
0pkt

Po Gwizdku. Odcinek 21

Po Gwizdku. Odcinek 21
Przeczytasz w 2 minuty

Zapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka z serii „Po Gwizdku“, w którym eksperci w dziedzinie sędziowania analizują wybrane sytuacje z ostatniego tygodnia rozgrywek ORLEN Basket Ligi. Kolejne materiały - w każdą środę! 

Materiał ma charakter edukacyjny i opiera się na zasadach opisanych w Oficjalnych Przepisach Gry w Koszykówkę FIBA oraz ich oficjalnych interpretacjach.

 

1. Legia Warszawa - PGE Start Lublin

Tevin Brown (nr 10, PGE Start) wyprowadza szybki atak swojej drużyny i atakuje kosz przeciwników. Wracający do obrony Michał Kolenda próbuje zająć pozycję na drodze zawodnika będącego już w akcji rzutowej. Gdy dochodzi do kontaktu między graczami, sędziowie prawidłowo odgwizdują faul blokowania Kolendy.

Obrońca nie zdążył zająć legalnej pozycji obronnej przed tym, jak Brown wyskoczył do rzutu. Mimo że kontakt może sprawiać wrażenie niewielkiego, miał on wpływ zarówno na swobodę rzutu, jak i lądowanie zawodnika z piłką, dlatego uznajemy go za faul.

 

 

2. PGE Start Lublin - Legia Warszawa

Ousmane Drame (nr 23, PGE Start) otrzymuje podanie i rozpoczyna kozłowanie, próbując minąć swojego obrońcę. W momencie, gdy wykonuje charakterystyczny zwód „show and go”, sędzia odgwizduje mu błąd kroków.

Analiza nagrania pokazuje jednak, że Drame, po złapaniu piłki, ustanowił prawą nogę jako nogę obrotu, a następnie wypuścił piłkę do kozła zanim oderwał tę stopę od parkietu. W związku z tym nie doszło do błędu kroków - zagranie było legalne.

 

 

3. Legia Warszawa - PGE Start Lublin

Aleksa Radanov (nr 12, Legia) otrzymuje podanie za plecami swojego obrońcy i dynamicznie atakuje kosz przeciwników. Pomagający w obronie CJ Williams (nr 15, PGE Start) próbuje go zatrzymać. Gdy dochodzi do kontaktu między zawodnikami, sędziowie prawidłowo odgwizdują faul Williamsa.

Kontakt lewą ręką Williamsa z tułowiem Radanova uznajemy za nielegalny, ponieważ ogranicza swobodę poruszania się rzucającego i zatrzymuje jego ruch w stronę kosza.

 

 

 

4f - pzkosz

Najnowsze aktualności

Najnowsze multimedia

61 zdjęć8.07.2025

Konferencja prasowa w Sosnowcu

Zobacz także
Zapisz się do newslettera

Przed każdą kolejką ORLEN Basket Ligi wysyłamy do kibiców i dziennikarzy newsletter, który zawiera ważne informacje o nadchodzących wydarzeniach oraz linki do najciekawszych wiadomości.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Dziękujemy za zapisanie się na nasz newsletter ORLEN Basket Ligi! Teraz będziesz na bieżąco z najważniejszymi informacjami o nadchodzących wydarzeniach i najciekawszymi wiadomościami. Cieszymy się, że jesteś z nami!

Śledź nas w mediach społecznościowych