Spotkanie przedstawicieli klubów z PLK

W piątek 11 kwietnia w Warszawie odbyło się kolejne z cyklu spotkań przedstawicieli klubów występujących w ORLEN Basket Lidze z władzami Polskiej Ligi Koszykówki oraz zaproszonymi gośćmi. Rozmawiano przede wszystkim o transmisjach telewizyjnych i pracach nad strategią przygotowywaną przez międzynarodową firmę doradczą EY przy wsparciu powołanego przy PLK zespołu ekspertów.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele 14 klubów występujących w Orlen Basket Lidze. Marian Kmita, Dyrektor ds. Sportu Telewizji Polsat, stacji, która posiada prawa telewizyjne do transmisji meczów ligi, mówił m. in. o wynikach oglądalności i czynnikach, które mogą wpłynąć na wzrost zainteresowania i poprawę atrakcyjności koszykarskich meczów. Podzielił się także doświadczeniami stacji związanymi z transmisjami meczów polskiej siatkówki.
Z kolei przedstawiciele firmy EY zaprezentowali plan i cele prac związanych z opracowywaniem strategii rozwoju Polskiej Ligi Koszykówki na lata 2025-2031, a także opowiedzieli o swoich doświadczeniach zdobytych przy realizacji podobnych projektów zagranicą, m. in. w Niemczech oraz odpowiadali na pytania uczestników spotkania. Obecnie rozpoczęły się pierwsze wywiady z ekspertami i przedstawicielami klubów PLK, które będą ważnym elementem strategii.
- Zaangażowanie wszystkich klubów w rozwój ligi jest jednym z naszych strategicznych celów, dlatego organizujemy cykliczne spotkania, podczas których nie tylko informujemy o bieżących działaniach, ale także słuchamy uwag i propozycji. Kwestie transmisji i oglądalności meczów oraz przygotowanie strategii dla PLK to kluczowe kwestie, które dotyczą wszystkich klubów i przyszłości całej dyscypliny. Dlatego bardzo się cieszę, że tak wielu przedstawicieli wzięło aktywny udział w spotkaniu i wspólnie rozmawiało o rozwoju polskiej koszykówki klubowej - powiedział Łukasz Koszarek, Prezes Polskiej Ligi Koszykówki.