1
Anwil Włocławek
49pkt
2
Trefl Sopot
45pkt
3
PGE Start Lublin
43pkt
4
Legia Warszawa
43pkt
5
King Szczecin
42pkt
6
Energa Icon Sea Czarni Słupsk
42pkt
7
Górnik Zamek Książ Wałbrzych
42pkt
8
Arriva Polski Cukier Toruń
41pkt
9
WKS Śląsk Wrocław
41pkt
10
Dziki Warszawa
39pkt
11
Orlen Zastal Zielona Góra
37pkt
12
Tauron GTK Gliwice
37pkt
13
PGE Spójnia Stargard
36pkt
14
Tasomix Rosiek Stal Ostrów Wielkopolski
36pkt
15
MKS Dąbrowa Górnicza
36pkt
16
AMW Arka Gdynia
36pkt

PLK łączy siły z międzynarodową firmą doradczą EY

PLK łączy siły z międzynarodową firmą doradczą EY
Przeczytasz w 4 minuty

Polska Liga Koszykówki rozpoczęła współpracę z międzynarodową firmą doradczą EY w celu opracowania strategii rozwoju PLK na lata 2025-2031. Międzynarodowa grupa doradców będzie pracowała razem z zespołem ekspertów powołanym przy PLK, a ich celem jest stworzenie i wdrożenie planu, który rozwinie polską koszykówkę organizacyjnie, marketingowo i sportowo.

Głównym celem projektu jest wsparcie Polskiej Ligi Koszykówki w opracowaniu strategii, która pozwoli na dynamiczny rozwój ligi w nadchodzących latach. Projekt ma na celu przyspieszenie dążenia PLK do uczynienia koszykówki drugą najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce, zaraz po piłce nożnej. Odpowiedzialni za realizację projektu będą eksperci doradztwa strategicznego EY z polskiego i niemieckiego oddziału EY-Parthenon.

- Rozwój polskiej koszykówki wymaga otwarcia się na nowe pomysły, korzystania z wiedzy ekspertów oraz międzynarodowych doświadczeń. Dlatego do przygotowania strategii powołaliśmy zespół ludzi o różnych kompetencjach i spojrzeniach, którzy przy wsparciu renomowanej firmy doradczej z popartym sukcesami doświadczeniem przy podobnych projektach, przygotują kompleksowy plan na następne lata - mówi Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.

 

Do najważniejszych celów strategicznych PLK, które mają zostać osiągnięte dzięki realizacji projektu, należą:

- Uczynienie koszykówki drugim sportem zespołowym w Polsce;

- Podniesienie poziomu sportowego i organizacyjnego klubów PLK;

- Zwiększenie popularności dyscypliny w Polsce poprzez zwiększenie oglądalności, frekwencji, zasięgu i ekwiwalentu reklamowego; 

- Poprawa pozycji produktu sponsorskiego, jakim jest PLK, oraz wzmocnienie jego wizerunku.

 

- Strategia, nad którą pracujemy, ma zakładać, że rozwój sportowy musi iść w parze z nowoczesnym podejściem do marketingu, komunikacji, poszerzeniem bazy kibiców oraz popularyzacji dyscypliny wśród dzieci oraz młodzieży. Te cele łączą wszystkie kluby, a zadaniem PLK jest wspierać je organizacyjnie, kompetencyjnie i marketingowo. Koszykówka ma potencjał, aby być drugim najpopularniejszym sportem zespołowym w Polsce i taki cel stawiamy sobie na następne lata. Żeby go osiągnąć musimy pracować nad atrakcyjnością ligi, a także nad szkoleniem polskich zawodników, którzy będą zapewniać sukcesy Reprezentacji. Cieszę się, że udało nam się zbudować zespół ekspertów, którzy reprezentują różne środowiska i poglądy, bo to pokazuje, że wszystkim nam zależy przede wszystkim na dobru polskiej koszykówki - mówi Łukasz Koszarek, prezes PLK.  

Jednym z kluczowych powodów do wybrania jako partnera firmy EY-Parthenon jest jej bogate doświadczenie we wspieraniu rozwoju i komercjalizacji koszykówki, czego przykładem jest współpraca z niemiecką ligą koszykówki BBL, która w ostatnich latach odnotowała znaczący wzrost popularności.

- Od wielu lat świadczymy wsparcie doradcze zarówno dla ligi, jak i klubów koszykarskich w Niemczech. Nasze doświadczenie w koszykówce - a także w innych dyscyplinach sportowych - pokazuje, że rozwój i popularyzacja polskiej koszykówki są możliwe. W ciągu najbliższych tygodni będziemy współpracować z PLK i kluczowymi interesariuszami, wykorzystując nasze doświadczenie jako inspirację do pomocy w kształtowaniu strategii, która podniesie poziom koszykówki w Polsce - mówi Dr Stefan Mohr, Partner, EY-Parthenon, Lider doradztwa dla sektora sportowego w Europie Zachodniej.

Istotnym elementem projektu będzie współpraca i zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron, w tym przedstawicieli klubów, sponsorów, mediów oraz ekspertów z branży koszykarskiej. Przeprowadzone zostaną wywiady i warsztaty, aby zapewnić uwzględnienie różnych perspektyw i stworzyć strategię opartą na wysokiej jakości danych i wiedzy eksperckiej.

- Koszykówka jako sport ma bardzo duży potencjał i sporo do zaoferowania, zarówno jeśli chodzi o wymiar sportowy, jak i atrakcyjność w obszarze czasu wolnego. Realia są obecnie takie, że konkurencja o czas i atencję odbywa się nie tylko w ramach atrakcji sportowych. Nasz projekt ma pomóc koszykówce w wydaniu PLK lepiej odpowiedzieć na potrzeby nie tylko kibiców, ale także osób, które do tej pory tym sportem się nie interesowały - mówi Paweł Tynel, Partner, Członek Zarządu EY Polska.

- Nasza praca pozwoli połączyć zrozumienie realnych uwarunkowań i realiów z najlepszymi praktykami i inspiracyjnymi przykładami z innych geografii, tak aby przygotować ambitną, a jednocześnie pragmatyczną i realizowalną strategię rozwoju Polskiej Ligi Koszykówki - dodał Grzegorz Przytuła, Partner, EY-Parhenon, Lider zespołu doradztwa strategicznego w Polsce.

Projekt ma zostać sfinalizowany przed końcem sezonu, a proponowany harmonogram przewiduje intensywne prace w okresie do końca maja 2025 roku.

 

Lista członków zespołu ekspertów PLK: 

- Marcin Animucki: Prezes Ekstraklasy SA od 2017 roku, a wcześniej wiceprezes od 2012 roku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu sportem. Był również prezesem Widzewa Łódź przez cztery lata i zasiadał w zarządzie PZPN przez siedem lat. Był sędzią koszykarskim.

- Stefan Holz: Dyrektor zarządzający koszykarską Bundesligą od 2015 roku. Posiada doktorat z ekonomii i pracował jako konsultant ds. zarządzania. Jest liderem strategii "Triple-Double" Bundesligi.

- Rafał Juć: Ekspert koszykarski i analityk NBA, pracujący jako skaut dla Denver Nuggets. 

- Filip Kenig: Były koszykarz i przedsiębiorca. Ukończył studia MBA organizowane przez Euroligę. Był także grającym właścicielem i działaczem klubu ŁKS Łódź.

- Z ramienia PZKosz: Grzegorz Bachański: Były sędzia międzynarodowy FIBA. Związany z PZKosz od ponad 30 lat. Pełnił funkcje dyrektora biura i sekretarza generalnego, a w latach 2011-2018 był prezesem związku. Od listopada 2024 roku ponownie jest prezesem PZKosz. Od maja 2023 roku pełni również funkcję skarbnika Międzynarodowej Federacji Koszykówki strefy europejskiej (FIBA Europe).

- Z ramienia PLK: Łukasz Koszarek: Były profesjonalny koszykarz grający na pozycji rozgrywającego. Pięciokrotny mistrz Polski i reprezentant kraju w kategoriach juniorskich i seniorskich. Od czerwca 2023 roku pełni funkcję prezesa Polskiej Ligi Koszykówki.

 

4f - pzkosz

Najnowsze aktualności

Najnowsze multimedia

89 zdjęć22.04.2025

AMW Arka Gdynia - Anwil Włocławek

Zobacz także
Zapisz się do newslettera

Przed każdą kolejką ORLEN Basket Ligi wysyłamy do kibiców i dziennikarzy newsletter, który zawiera ważne informacje o nadchodzących wydarzeniach oraz linki do najciekawszych wiadomości.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Dziękujemy za zapisanie się na nasz newsletter ORLEN Basket Ligi! Teraz będziesz na bieżąco z najważniejszymi informacjami o nadchodzących wydarzeniach i najciekawszymi wiadomościami. Cieszymy się, że jesteś z nami!

Śledź nas w mediach społecznościowych