PLK podpisała ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie umowę, na mocy której studenci tej uczelni będą mieli możliwość odbycia stażu w dziale marketingu w ramach programu przygotowanego przez PLK.
Osoby objęte programem wezmą udział w budowaniu strategii marketingowych, przygotowywaniu pakietów reklamowych i sponsoringowych. Będą także współpracować z partnerami i sponsorami Tauron Basket Ligi w zakresie komunikacji marketingowej oraz współorganizować koszykarskie imprezy sportowe.
- Stwarzamy zdolnym studentom możliwość bezpośredniego obcowania z marketingiem sportowym wewnątrz naszej organizacji, dzięki czemu zweryfikują oni w praktyce zdobytą wiedzę teoretyczną. Udostępnimy im również materiały pomocne przy pisaniu pracy dyplomowej oraz udzielimy wszelkich niezbędnych wskazówek przydatnych w jej tworzeniu - mówi Jacek Jakubowski, prezes PLK. - Wierzę, że młodzi, kreatywni i pełni zapału ludzie, merytorycznie przygotowani do swojej pracy wniosą do marketingu Ligi dużo entuzjazmu i ciekawych pomysłów, co pomoże w promowaniu koszykówki w Polsce - dodaje Jacek Jakubowski.
Zalety współpracy podkreśla również prof. dr hab. Andrzej Sznajder, kierownik Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu. - Bardzo ważne jest dla nas nawiązywanie współpracy z organizacjami ze środowiska sportu, stąd też decyzja o partnerstwie z PLK. Może to być może korzystne dla obu stron, bo słuchacze studiów będą mieli dostęp do praktyki marketingu klubów koszykówki, a zdolni studenci mogą być pomocni w rozwiązywaniu konkretnych problemów praktycznych w klubach.
Podyplomowe Studium Marketingu Sportu organizowane jest przez SGH we współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na profesjonalnie przygotowane kadry menedżerów sportu potrafiących współpracować z międzynarodowymi federacjami sportowymi.