Mecz o Suzuki Superpuchar Polski w Kalisz Arena

Lista aktualności

Mecz o Suzuki Superpuchar Polski w Kalisz Arena

Spotkanie o Suzuki Superpuchar Polski pomiędzy mistrzem Polski Anwilem Włocławek a zdobywcą Suzuki Pucharu Polski Arged BMSlam Stalą Ostrów Wlkp. zostanie rozegrane w hali Kalisz Arena 25 września 2019 r. Stawką meczu jest trofeum im. Adama Wójcika. Współorganizatorami wydarzenia są aglomeracja kalisko-ostrowska oraz Energa Basket Liga.

GALERIA ZDJĘĆ Z KONFERENCJI PRASOWEJ 

Mecz o Suzuki Superpuchar Polski to tradycyjna inauguracja sezonu Energa Basket Ligi. Tym razem zagrają w nim Anwil Włocławek, mistrz kraju, oraz Arged BMSlam Stal Ostrów Wlkp., zdobywca Suzuki Pucharu Polski. Drużyny powalczą o trofeum im. Adama Wójcika - legendy polskiej koszykówki.

Spotkanie odbędzie się w środę 25 września 2019 r. w hali Arena Kalisz. Współorganizatorami meczu są aglomeracja kalisko-ostrowska oraz Energa Basket Liga. Transmisję będzie można zobaczyć na sportowych kanałach Polsatu.

- Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem nowego sezonu Energa Basket Ligi zobaczymy wielki koszykarski hit. Spotkanie o Suzuki Superpuchar Polski pomiędzy czołowymi zespołami minionych rozgrywek - Anwilem a Arged BMSlam Stalą - to gwarancja wysokiego poziomu i ogromnych sportowych emocji. Jestem przekonany, że gościnne miasto Kalisz okaże się doskonałym gospodarzem dla tak prestiżowego meczu - mówi Radosław Piesiewicz, Prezes Energa Basket Ligi i Polskiego Związku Koszykówki.

- Bardzo cieszę się, że Kalisz będzie gospodarzem tego wielkiego sportowego święta. W naszym mieście jest mnóstwo pasjonatów koszykówki, w wykonaniu zarówno klubów NBA, jak i drużyn Energa Basket Ligi. Kalisz to też miasto znakomitych dunkerów. Jestem więc przekonany, że organizacja u nas meczu o Superpuchar to gwarancja fantastycznej atmosfery na trybunach - zapowiada Krystian Kinastowski, Prezydent Miasta Kalisza.

- Jesteśmy dumni z naszej drużyny. Najpierw zdobyła ona trzecie miejsce, później wicemistrzostwo, a teraz zdobyła Puchar Polski. To znakomita wizytówka naszego miasta. Gratuluję jednocześnie Anwilowi Włocławek tytułu mistrza Polski. Jestem przekonana, że mecz o Superpuchar będzie świetnym widowiskiem i znakomitą promocją koszykówki. Jednocześnie cieszę się, że zorganizujemy ten mecz wspólnie w aglomeracji kalisko-ostrowskiej - podkreśla Beata Klimek, Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.

W poprzednim sezonie po trofeum sięgnął Polski Cukier Toruń, który po niezwykle emocjonującym spotkaniu pokonał w Gnieźnie Anwil Włocławek 72:68. Najbardziej Wartościowym Zawodnikiem (MVP) tamtego meczu został wybrany reprezentant Polski Karol Gruszecki.

 

fot. Rafał Jakubowicz

 

Puchar im. Adama Wójcika składa się z pięciu ramion symbolizujących pięciu zawodników na boisku oraz korony, która jest nawiązaniem do historycznego wyczynu śp. Adama Wójcika - jako pierwszy w historii zawodnik Polskiej Ligi Koszykówki przekroczył granicę 10 tysięcy punktów. Piłka znajduje się w sercu pucharu, dla podkreślenia znaczenia koszykówki w jego życiu. Trofeum jest wykonane ręcznie ze stali, pokryte mosiądz patyną, polerowane, osadzone na granitowej podstawie. Zostało przygotowane na specjalne zamówienie, zgodnie z projektem zaakceptowanym przez żonę śp. Adama Wójcika. Puchar został wykonany przez Andrzeja Batorskiego, artystę - metaloplastyka, znanego i cenionego w kraju, a także za granicą. Projekt opracowała Wioleta Spychalska-Sztanga.

Marka Suzuki jest Sponsorem Tytularnym Suzuki Superpucharu Polski i Suzuki Pucharu Polski kobiet i mężczyzn. Ponadto jest Sponsorem Głównym Reprezentacji Polski Koszykarzy i Koszykarek oraz Sponsorem Oficjalnym Energa Basket Ligi w ekstraklasie mężczyzn i kobiet.

Sponsorem Tytularnym rozgrywek Energa Basket Ligi jest Grupa Energa.
Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Zasila energią elektryczną 3 mln klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców.